I ti nejmenší potřebují mít u stolu své místo. A rozhodně dítě musí mít při jídle pohodlí, které představuje správná jídelní židle. Dětské jídelní židle by měly být ergonomické a měly by vyhovovat potřebám dětí i jejich rodičů. Nákupu dětské jídelní židličky je třeba věnovat větší pozornost, než nákupu jídelní židle pro dospělého. Na co se zaměřit při výběru dětské jídelní židličky? Jako u všeho, co souvisí s dětmi, se zaměřte na bezpečnostní prvky. V první řadě by židlička měla být bezpečná, aby se s dítětem nepřevrhla. Na šroubech židličky nesmí být žádné plastové odnímatelné krytky, které by dítě při pobytu v židličce mohlo sundat. Žádné malé části u židličky se nesmí uvolnit díky šikovnosti dítěte. Jinak by hrozilo nebezpečí, že je může děťátko spolknout, vdechnout a v krajním případě, se i udusit. Veškeré končící plochy musí být zaoblené, či zakryté, případně opatřené bezpečnostními nárazníky. Na židličce nesmí být díry, mezery, jakékoli nepatřičné otvory, které by měly velikost mezi 7 mm a 12 mm a byly hlubší než 10 mm. Má jídelní židlička pás? Jídelní stolička by měla mít bezpečnostní pás široký minimálně 20 mm. Musí být navíc navržen tak, aby se z něj nevytvořila smyčka, a musí být pevně upevněn k systému jídelní židličky. A dále pak mezinožní pás, jež je mezi sedadlem a pevným držadlem nebo stolečkem. Pás by měl být široký také minimálně 20 mm, v opačném případě by hrozilo nebezpečí, že by mohl stolovník ze židličky snadno proklouznout. Dbejte na to, aby židlička měla polstrování. Je to větší komfort při krmení.…
Označeno v
Výběr kočárku je podobný jako výběru auta. Myslíte si, že je to přehnané? Ale pamatujte, že kočárek s vámi bude několik následujících let. Je třeba si položit hned několik zásadních otázek. Pro který terén, bude kočárek využíván? Vejde se do auta? Jak je skladný a těžký? Málokdo také kupuje auto jen podle toho, že se mu nějaké líbí, je třeba myslet i na dostupnosti náhradních dílů a servis. Hluboký kočárek První z řady kočárků je ten, který je ideální pro novorozence. Jedná se o hluboký kočárek. Tento typ kočárku známe z našeho dětství. A za ta léta se však technicky i esteticky velmi změnil. Ale je stále veliký, prostorný, stejně tak neskladný a těžký. Kočárek je určen pro nejmenší miminka, která ještě nesedí. Výhody a nevýhody hlubokého kočárku Hluboký kočárek, jak už bylo řečeno, je prostorný. Má pevnou korbičku, stříšku proti dešti, sněhu i slunci. Tyto kočárky tak dobře chrání miminko před zimou a mrazem. Velká kola a měkké pérování pak umožňují příjemné svezení i houpání. Výhodou hlubokých kočárků je právě houpání, kterým můžete miminko často uklidnit. A jaké jsou nevýhody? Nevýhodou jednoúčelových hlubokých kočárků je skutečnost, že dítě z něj za několik měsíců vyroste. Přes relativně vysokou pořizovací cenu se používají poměrně krátce, méně než jeden rok. Proto doporučujeme si hluboký kočárek zapůjčit anebo koupit starší model. Kam s tímto typem kočárku? Ideálně do nedalekého parku, kam dojdeme pěšky, nebo na zahradu. Nevhodný je pak do terénu a na nezpevněné cesty a také pro cesty autem, protože se nedá dobře složit. Na závěr je…
Nošení dětí v nosítku je nejlepším prostředkem pro rozvoj vzájemného pouta mezi matkou a dítětem, navíc velmi usnadňuje společný život a je pomocníkem při péči o dítě. Nosítka Manduca jsou v České republice asi jedny z nejznámějších ergonomických nosítek. Jaké jsou jejich výhody? A jsou mezi typy Manduc nějaké rozdíly? Co je manduca? Manduca je ergonomické nosítko, jež je navrženo pro nošení dětí od narození (od 3,5 kg). Nosítko Manduca je velice oblíbené pro svou univerzálnost. Lze v něm nosit jak novorozence, tak batole. Umožňuje nošení na břiše, na zádech a na boku. Na nosítku je mnoho způsobů dotahování, takže se perfektně přizpůsobí každé postavě. Jednoduše si tak nosítko přizpůsobí maminka i tatínek. Základní střih všech nosítek Manduca je však stejný. Jaké jsou výhody Manduci? Manduca se řadí mezi nejkvalitnější nosítka. Základem je univerzálnost, sedí jak štíhlým a malým maminkám, tak velkým tatínkům. Je určena pro nošení dítěte čelem k sobě v ergonomické poloze v pozici na břiše, na boku nebo i na zádech nosiče. Na rozdíl od klokanek mají Manducy dostatečně široký pruh materiálu mezi nožičkami dítěte, ten sahá od kolínka ke kolínku a zajišťuje tak vhodnou, ergonomickou polohu tzn. abdukční postavení kyčlí, podsazený zadeček a zádíčka dokulata. Nožky děťátka proto nesměřují rovně dolů, dítě nevisí za rozkrok, neprohýbá se do luku a nepřetěžují se mu nebo jednostranně nezatěžují páteř a kyčle. A díky integrované novorozenecké vložce lze Manducu používat již od prvních měsíců. Velkou předností nosítka Manduca je také v tom, že je možné jej použít v průběhu celého roku. Dále nosítko umožňuje,…
Když se Vaše dítě již nevejde do hlubokého kočárku, začnete přemýšlet co dál. Jaký typ kočárku zvolit. A co od daného typu očekávat. Jakmile dítě samo sedí, můžete je vozit ve sportovním kočárku. Sportovní kočárek je určen tedy pro větší miminka. A „sporťáky“ šestiměsíčním a starším miminkům nabízejí polohovací sedačku s možností zafixovat několik poloh včetně té ležící a výškově nastavitelnou nožní opěrku. U sportovních modelů kočárků je možné výškově nastavit i rukojeť a u většiny typů pak i přepřahat rukojeť a tím měnit usazení miminka po směru nebo proti směru jízdy. Sportovní kočárek má velká nafukovací kola, dobré odpružení a je vhodný i do náročnějších terénů. Součástí základní výbavy bývá pláštěnka a protisluneční clona a třeba i praktický úložný košík ve spodní části kočárku. Co od sportovního kočárku očekávat? Sportovní kočárek je lehký a skladný. Což oceníte, pokud bydlíte v domě bez výtahu anebo často cestujete autobusem. Ale bylo by chybou si myslet, že do náročnějšího terénu se sporťák nehodí. Jen se zaměříte na jiné požadavky, a to robustní konstrukci a velká nafukovací kola. Pro batole je pak dobré, když má kočárek možnost otočit korbu po i proti směru jízdy nebo přehazovací rukojeť. A to proto, abyste na sebe s dítětem viděli, a v chladnějším počasí pak do kočárku tolik nefouká a dítěti neslzí oči. Jezdíte-li na bruslích, je výhodou mít kočárek opatřený ruční brzdou, kterou si v případě potřeby kočárek přibrzdíte. Ale pamatujte na to, že váha kočárku rozhodně nevypovídá o tom, jak snadno bude kočárek ovladatelný. Sportovní kočárek versus golfové hole? Sportovní…
sobota, 09 duben 2016 12:02
Povinnost pěstouna si zvyšovat znalosti a dovednosti v oblasti výchovy a péče o dítě
Napsal(a) Vanda
Další nezbytnou povinností pěstouna je dále se vzdělávat. Opět je zde provázanost mezi právem a povinností pěstouna si nadále doplňovat informace v oblasti výchovy a péče o dítě. Pěstoun má ze zákona nařízeno rozsah hodin, které musí věnovat vzdělávaní. Stejně tak jsou definovány okruhy, které jsou klíčové v oblasti výchovy a péče o dítě. Jaké jsou to okruhy a jakým způsobem splnit tyto povinnosti? A jaké situace nelze považovat za zvyšování znalostí? Lze jít individuální cestou? Všechny odpovědi jsou součástí tohoto článku. Rozsah povinného vzdělávání je minimálně 24 hodin v době 12 kalendářních měsíců po sobě jdoucích. Okruhy, na které by se mělo takové vzdělávání zaměřovat: získávání nových informací a schopností v oblasti péče o dítě, získávání znalostí a dovedností při péči o specifické skupiny dětí tj. děti jiného etnika, děti se zdravotním postižením, děti z tzv. sourozeneckých skupin, děti, které zažily týrání, děti, které zažily zneužívání, děti, které zažily zanedbávání, jak nabídnout a poskytnout pomoc a péči při změnách spojených se vzděláváním nebo vývojovými fázemi dítěte, zvládání krizových situací, jak zvládat návrat dítěte do původní rodiny či přechod do náhradní rodiny. příprava dítěte na postupné osamostatňování v souvislosti s jeho zletilostí a odchodem z náhradní péče. Je třeba posoudit, v jakých oblastech je třeba, aby si osoba pečující/v evidenci doplnila vzdělání. Vzdělávání by mělo mít konkrétní přínos pro osobu pečující/v evidenci ve vztahu k poskytované péči a k potřebám dětí a osob pečujících/v evidenci. V důsledku toho je třeba volit vhodné vzdělávací plány a zaměřovat se na ty znalosti a dovednosti, které jsou pro osobu pečující/v evidenci v danou chvíli nejpotřebnější. Osoby, které se neúčastnily…
Označeno v
pátek, 08 duben 2016 11:56
Povinnost pěstouna umožnit sledování způsobu, jakým je vykonávána pěstounská péče
Napsal(a) Vanda
Je obecně známo, že v jakékoliv profesi či jiné roli, máte práva i povinnosti. V rámci tohoto článku se zaměříme na povinnosti pěstouna. Jednou z povinností pěstouna, je umožnit sledovat, jak probíhá výkon pěstounské péče. Do této povinnosti spadá i ochota spolupracovat se zaměstnancem pověřeným sledovat vývoj dětí. Kdo tedy posuzuje, zda je pěstounská péče vykonávána v souladu se zákonem a zájmy dítěte? A co následuje, pokud není naplňovaná dohoda mezi subjektem a pěstounem? To vše se dozvíte v následujícím článku. Sledování naplňování dohody o výkonu pěstounské péče subjektem, který dohodu uzavřel Subjekt, který s osobou pečující/v evidenci uzavřel dohodu o výkonu pěstounské péče nebo upravil práva a povinnosti, sleduje naplňování těchto práv a plnění stanovených povinností. Subjekt pak vychází z § 47a odst. 2 zákona o sociálně-právní ochraně dětí. Zaměstnanec subjektu, tedy toho kdo uzavřel s pěstouny dohodu, se zaměřuje na výkon pěstounské péče. Zaměstnanec posuzuje: Zda osoby pečující/v evidenci nepotřebují pomoc. Zda osoby pečující/v evidenci nepotřebují pomoc v poradenství v některých oblastech souvisejících s péčí o dítě. Zaměstnanec dále zajišťuje a koordinuje potřebné služby. Sledování naplňování dohody nemusí být realizováno pouze návštěvou příslušného pracovníka v rodině, ale též při vzájemném kontaktu např. na vzdělávacích kurzech. Sledování výkonu pěstounské péče jinými orgány Vývoj dítěte dále sleduje orgán sociálně-právní ochrany dětí dle místa trvalého pobytu dítěte. Zaměstnanci tohoto úřadu jsou povinni navštěvovat rodinu, kde dítě žije, nejméně jednou za 3 měsíce v období prvních 6 měsíců po umístění dítěte. A následovně v souladu se zájmy dítěte dle potřeby, nejméně však jednou za 6 měsíců. Orgán sociálně-právní ochrany příslušný podle místa trvalého bydliště dítěte je nadále odpovědný za vytváření…
Označeno v
čtvrtek, 07 duben 2016 11:52
Povinnost pěstouna udržovat a rozvíjet vztahy mezí dítětem a jeho rodinou
Napsal(a) Vanda
Povinnost pěstouna udržovat, rozvíjet a prohlubovat vztahy dítěte s jeho původní rodinou se prolíná s právem pěstouna na pomoc v tomto ohledu. Ve výsledku je kladen důraz především na individuální vývoj dítěte. Jsou zde uvedeny nástroje, které lze využít při styku dítěte s rodinou či blízkými. A dále se touto povinností pojí i tzv. IPOD, což je individuální plán ochrany dítěte. K čemu slouží a v čem je dlouhodobě důležitý? To vše je součástí tohoto článku. Osoba pečující či osoba v evidenci má povinnost v souladu s individuálním plánem ochrany dítěte (tzv. IPOD) udržovat, rozvíjet a prohlubovat sounáležitost dítěte s osobami dítěti blízkými. Především se pak jedná o rodiče. Je zde povinnost umožnit styk rodičů s dítětem v pěstounské péči, pokud tedy soud nerozhodl jinak. Tato povinnost je zároveň provázána s právem pěstouna na pomoc při udržování, rozvíjení a prohlubování sounáležitost dítěte s osobami dítěti blízkými. Příklady dalších služeb, které mohou být zakotveny v dohodě: klubová setkání náhradních rodin svépomocné skupiny náhradních rodin setkávání dětí vyrůstajících v náhradních rodinách doučování dětí doprovod na volnočasové aktivity, do školy nebo předškolního zařízení relaxační pobyty pro náhradní rodiny supervize pro osoby pečující/v evidenci průvodce pro dítě v náhradní rodině úhrada části nákladů na bydlení (obdobně jako ve stávajících zařízeních pro výkon pěstounské péče) Individuální plán ochrany dítěte (IPOD) Obecní úřad obce s rozšířenou působností má od ledna 2013 povinnost zpracovat na základě vyhodnocení situace dítěte a jeho rodiny individuální plán ochrany dítěte (IPOD), který zejména slouží: k vymezení příčin ohrožení dítěte, ke stanovení opatření na ochranu dítěte, k poskytnutí pomoci rodině ohroženého dítěte, k přijetí opatření na posílení…
středa, 06 duben 2016 11:47
Právo na zprostředkování psychologické, terapeutické nebo jiné odborné pomoci
Napsal(a) Vanda
Další z důležitých práv pěstouna je právo na odbornou pomoc. Pěstounská péče je náročná ve všech směrech, a proto zákon myslí i na psychologickou pomoc. Osoba, která má tedy v péči svěřené dítě, má právo tuto pomoc využít. Jak často se lze na terapeutickou či jinou odbornou pomoc obrátit? Kým je zajišťována? A jakým způsobem funguje? Čtěte dále a dozvíte se, co vše zahrnuje právo na odbornou pomoc. Odborná pomoc se poskytuje alespoň jednou za 6 měsíců. Je třeba brát ohled na potřeby osob pečujících/v evidenci a všech dětí v jejich péči. Je stanoven minimální rámec odborné pomoci, která je poskytnuta bezplatně. Tato pomoc je nad rámec poradenství, jehož rozsah je stanoven vyhláškou. Služba je poskytována obecním nebo krajským úřadem nebo pověřenou osobou. Je možné zajistit odbornou pomoc v intenzivnější podobě, což znamená, že není vyloučena finanční spoluúčast osob pečujících/v evidenci na hrazení nákladů odborné pomoci. Jak je zajišťována tato pomoc Odbornou pomoc může zajistit sám subjekt, který dohodu uzavírá, a to prostřednictvím svého psychologa, terapeuta, supervizora atd. Dále lze odbornou pomoc, osobě pečující/v evidenci a svěřenému dítěti či dalším dětem žijícím v rodině, domluvit u příslušného odborníka, kde lze chodit na konzultace v potřebných intervalech. u pověřené osoby sociální služby v ústavním zařízení v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Odborná pomoc poskytovaná dítěti v pěstounské péči by měla vycházet z IPOD (individuálním plán ochrany dítěte) dítěte. Příklady odborných služeb: supervize psychoterapie právní poradenství související s péčí o svěřené děti sociální služby
úterý, 05 duben 2016 11:44
Právo na bezplatné zvyšování znalostí a dovedností v oblasti výchovy a péče o dítě
Napsal(a) Vanda
Víte, na co vše máte právo v souvislosti s pěstounskou péčí? Pokud jste osoba pečující či osoba v evidenci mělo by vám být umožněno bezplatné vzdělávání v rámci výchovy a péče o dítě. Níže vám představíme jednotlivé situace, na které je vzdělávání zaměřeno. A v neposlední řadě zde najdete i to, kdo tuto službu pro osoby pečující či v evidenci zajišťuje. Cílené zvyšování znalostí a dovedností osoby pečující či osoby v evidenci, které vychází z § 5 vyhlášky č.473/2012 Sb. o provedení některých ustanovení zákona o sociálně-právní ochraně dětí, se zaměřuje především na následující situace. Získávání nových informací, dovedností a schopností v oblasti péče o dítě. Získávání znalostí a dovedností při péči o specifické skupiny dětí tj. děti jiného etnika děti se zdravotním postižením děti z tzv. sourozeneckých skupin děti, které zažily týrání děti, které zažily zneužívání děti, které zažily zanedbávání Jak nabídnout a poskytnout pomoc a péči při změnách spojených se vzděláváním nebo vývojovými fázemi dítěte. Zvládání krizových situací. Jak zvládat návrat dítěte do původní rodiny či přechod do náhradní rodiny. Příprava dítěte na postupné osamostatňování v souvislosti s jeho zletilostí a odchodem z náhradní péče. A samozřejmě se přihlíží na věk dítěte a jeho vývojové a sociální potřeby. Kdo zajišťuje pomoc při zvyšování znalostí a dovedností? Zvyšování znalostí a dovedností pro osobu pečující nebo osobu v evidenci, zajišťuje ten, kdo s touto osobou uzavřel dohodu o výkonu pěstounské péče nebo upravil podrobnosti ohledně výkonu práv a povinností. Na subjektu, který dohodu uzavřel, pak leží zodpovědnost, aby zajistil vzdělání u odborně způsobilých osob (akreditované kurzy či vzdělávací programy dle zákona o sociálních službách).
Označeno v
neděle, 03 duben 2016 11:36
Právo pěstouna na krátkodobou pomoc aneb zajištění péče o svěřené dítě
Napsal(a) Vanda
Co dělat, pokud jako pěstoun potřebujete zajistit hlídání na dobu nezbytně nutnou? Existují zákonem definované a dané okolnosti, kdy má pěstoun nárok na krátkodobou pomoc při zajišťování péče o svěřené dítě. O kterých okolnostech je řeč a jak konkrétně vypadá tato pomoc, se dozvíte v následujícím článku. Jedná se o krátkodobou pomoc, kdy je zajištěna péče o svěřené děti, a to v případě, že osoba pečující nebo osoba v evidenci není schopna sama tuto péči zajistit. Jedná se zejména o tyto okolnosti: po dobu, kdy je osoba pečující nebo osoba v evidenci uznána dočasně práce neschopnou při ošetřování osoby blízké při narození dítěte při vyřizování nezbytných osobních záležitostí při úmrtí osoby blízké Záleží tedy nejen na tom, zda nastanou výše uvedené okolnosti, ale je třeba vzhledem k věku dítěte, jeho rozumové vyspělosti, schopnostem, zdravotnímu stavu a dalším okolnostem posoudit, zda je třeba zajišťovat osobní péči. V případě dětí, které dochází do školy, není třeba zajišťovat osobní péči po dobu, kdy jsou děti ve škole nebo ve školní družině. V případě, že se jedná o manžele, nastupuje nejdříve povinnost druhého manžela podílet se na péči o svěřené dítě. Je třeba mít na paměti, citlivé uplatňování tohoto práva. Zda je to v zájmu dítěte. Zvážit zejména u nejmenších dětí formu této pomoci a výběr osoby, která bude o dítě pečovat. Jak vypadá krátkodobá péče Je třeba předem dohodnout režim, v jakém budou osoby pečující nebo osoby v evidenci o tuto formu pomoci žádat. Je třeba určit, jakým způsobem se bude dítě předávat a přebírat a na jakém místě. Je možné s osobami pečujícími/v evidenci dohodnout úhradu za stravu v…
Označeno v
Více...
sobota, 02 duben 2016 11:31
Právo na poskytnutí pomoci se zajištěním celodenní péče o svěřené dítě
Napsal(a) Vanda
Každá osoba, která je v systému pěstounská péče, má svá práva a povinnosti. Jedním z práv je i pomoc se zajištěním celodenní péče o svěřené dítě. De facto se jedná o to, aby si pěstoun mohl odpočinout. O jakou dobu se jedná? A jak tato pomoc pěstounovi vypadá? Na co všechno má v tomto ohledu pěstoun právo? To vše je předmětem tohoto článku. Právo pěstouna si odpočinout od celodenní náročné péče o děti. Jedná se o pomoc v rozsahu alespoň 14 kalendářních dnů. A svěřené dítě musí být alespoň ve věku 2 let. Toto ustanovení tedy slouží především k psychohygieně osob pečujících/v evidenci. Toto právo nabývá platnost v případě, že osoba pečující/v evidenci skutečně poskytuje intenzivní péči svěřeným dětem. V případě, že je dítě studentem střední školy a ve školním roce bydlí na internát, není nutná respitní péče, tedy právo na poskytnutí pomoci se zajištěním celodenní péče. Tato pomoc osobám pečujícím/v evidenci však nesmí být v rozporu s potřebami a zájmy svěřených dětí. Především u dětí předškolního věku nebo u dětí, které jsou v rodině umístěny teprve krátkou dobu, je třeba citlivě zvážit, jakou formou tuto podporu poskytovat, aby nedošlo k další traumatizaci dětí. Pro některé děti bude vhodnější, aby odlehčovací péče probíhala v kratších časových úsecích opakovaně. Například jen po část dne, jeden den v týdnu nebo víkend. Je možné se domluvit s osobou v evidenci a se subjektem, se kterým byla uzavřena dohoda, na zajištění 14 dní i formou přestávky před příchodem dalšího dítěte do rodiny na přechodnou dobu. Tedy po odchodu jednoho dítěte budou mít pěstouni na přechodnou dobu potřebné volno…
pátek, 01 duben 2016 11:26
Právo na pomoc při rozvíjení a udržování vztahů dítěte s jeho rodinou a osobami blízkými
Napsal(a) Vanda
Jedním z nejtěžších úkolů pěstouna je nadále a mnohdy i přesto rozvíjet vztahy mezi dítětem, které je mu svěřeno do péče, a jeho rodinou a příbuznými. V této situaci má pak pěstoun právo na pomoc. Jak vypadá taková pomoc? A co vše si lze pod touto pomocí představit? To se dočtete v následujícím článku. Jedná se o pomoc při udržování, rozvíjení a především prohlubování vztahů mezí dítětem a blízkými osobami. Jde především o rodiče. Osoba pečující či osoba v evidenci má právo na pomoc při realizaci styku rodičů s dítěte, která je zajišťovaná příslušným orgánem úřadu př. sociální pracovnice. Osoba pečující či osoba v evidenci má právo na pomoc při zajištění místa, kde dojde ke styku oprávněných osob s dítětem. Osoba pečující či osoba v evidenci má právo na asistenci při tomto styku. Režim kontaktu dítěte s oprávněnými osobami je řešen buď rozhodnutím soudu nebo individuálním plánem ochrany dítěte(zkráceně IPOD). V čem zejména spočívá pomoc Příprava dítěte, oprávněné osoby, osoby pečující nebo osoby v evidenci na kontakt. Zajištění předběžného kontaktu pečující osoby/v evidenci s oprávněnou osobou (př. rodič/e či jiné blízká osoba) Zajištění vhodného místa pro kontakt. Doprovázení dítěte v průběhu kontaktu. Sledování průběhu kontaktu. Vyhodnocení, zda kontakt probíhá v zájmu dítěte. Podpora a pomoc je poskytována i při realizaci jiných forem kontaktu, než je osobní setkání. Pokud tedy dítě není v kontaktu s rodiči ani jinými osobami blízkými, je třeba podporovat rozvoj jeho identity ve vztahu k jeho původu. K tomu slouží tzv. kniha života dítěte, kde dítě doplňuje informace o sobě, o rodině, náhradní rodině, je možné zde přidat i fotky. Tato kniha…
V dnešní době se jedná o docela aktuální problém. Všechno se zrychluje, času ale paradoxně ubývá. Věnujete dostatek smysluplného času dětem? Hrajete s nimi hry, díky kterým mohou rozvíjet své vlohy a schopnosti? Účast dospělých při dětské hře je tou nejlepší věcí, co může rodič udělat. Bohužel těchto chvil s rodiči stále ubývá. Rodiče se věnují své kariéře a profesnímu růstu a na hry s dětmi mají čím dál méně času. Hra probíhá doma Není tomu ještě tak dávno, kdy si děti hrály převážně venku. Venkovní hra umožňuje dětem postupnou interakci s celým světem živé i neživé přírody. Příroda, otevřený prostor, ulice a tajné zákoutí, kde se mohou nerušeně ukrývat, to vše je mnohdy opomenuto. Dnes vidíme, že pohyb dětí venku je značně omezen. Ubývá volného prostoru a zároveň se pobyt venku stává pro dítě značně nebezpečný. Děti ohrožuje dopravní provoz, smog a možná kriminalita. Rodičům se pak může zdát nejlepší řešení, když dítě sedí doma v bezpečí u televize, nebo před obrazovkou počítače. Tato negativní tendence se neustále prohlubuje. Je nesporné, že děti, které jsou od nejranějšího věku uzavřené v místnostech, mají méně rozvinuté pohybové schopnosti, chybí jim praktické manuální dovednosti a jsou náchylnější k různým onemocnění. Vliv médií na hru Média, od televize až po počítač, znamenají pro každého z nás obohacení života. Díky nim se zdá celý svět jako na dlani. Je nesporné, že multimedia masivně ovlivňují u dětí skladbu jejich dne, zájmy, vzory k napodobování, způsoby chování, hodnotové systémy, názory a postoje. Děti se však mohou odcizovat a společenský kontakt s…
Označeno v
Zlomeniny předloktí, pažních kostí, stehenních kostí, otřesy mozku, tržné rány, to je výčet úrazů, které jsou způsobeny pohybem na trampolíně. Nevěříte? Jde jen o nevinné skákání a hru? Omyl. Trampolína je sice skvělá cvičební a relaxační pomůcka, která podporuje hrubou motoriku lidského těla. Děti zabaví a motivuje dospělé. Ale pokud se nemyslí na bezpečnost, může to, dopadnou zle. Jak poznáte bezpečnou a kvalitní trampolínu? Nejdůležitějším parametrem každé trampolíny je tedy bezpečnost. Jak tedy poznáme, že je trampolína opravdu bezpečná? Už samotnou koupí lze ledacos ovlivnit. Zaměřte se na materiály, ze kterých je trampolína vyrobena. Je jasné, že levné trampolíny nikdy neposkytnou takovou kvalitu zpracování jako dražší modely trampolín. Na co si dát pozor? Nosná konstrukce musí být vyrobena z vysoce odolné oceli, vyhnete se tak korozi materiálu. Skákací plocha by pak měla být vyrobena ze speciálního, ne-abrazivního materiálu, který má hladký povrch a nezpůsobuje odřeniny, má vysokou pevnost v tahu a paměťový efekt. Tím se zaručí delší životnost skákací ploch, která musí být odolná vůči venkovním podmínkám. Důležitým komponentem je ochranná síť, která musí být vyrobena z odolného a pevného materiálu. Síť musí být spojená s trampolínou a musí dosahovat až na zem. Díky tomuto bezpečnostnímu prvku získají malé děti záchranný bod při případné nestabilitě. Lze tak předejít různým úrazům. A nezapomeňte na trampolínové schůdky, které slouží k bezpečnému vylézání a slézání. Po několikaminutovém skákání na trampolíně je totiž tělo zvyklé na pocit beztíže a při slézání může dojít k úrazu. Záruka kvalitní a bezpečné trampolíny? Zásada, která platí napříč trhem. Vždy se snažte nakupovat…
Označeno v